F

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWYZ

FAGG WILLIAM, 1976, The sacred mushroom in Scandinavia. Comment by W. Fagg to the Kaplan’s articleMan, vol. 11(3), p. 440.

FAIRLEY T., 1907, The Early History of Distillation, Journal of the Institute of Brewing, vol. 13, pp. 559-582.

FALABELLA FERNANDA, MARIA TERESA PLANELLA & BLANCA TAGLE, 2001, Pipes and smoking traditions of the prehispanic society in the Early Ceramic Period in the Central Region of Chile / Pipe e tradizione di fumare nelle società preispaniche del Periodo Agroceramicolo Precoce nella Regione Centrale del Cile, Eleusis. Journal of Psychoactive Plants & Compounds, n.s., vol. 5, pp. 137-151.

FANCIULLACCI M., G. FRANCHI E F. SICUTERI, 1971, Amine biogene, cefalee essenziali ed allucinogeni (dietilamide dell’acido lisergico e psilocibina), in: F. Antonelli e V. Lapiccirella (cur.), Allucinogeni e psicosomatosi, Atti del III Congresso Nazionale della Società Italiana di Medicina Psicosomatica, Firenze, 29-31 maggio 1971, Società Editrice Universo, Roma, pp. 78-86.

FANG, 1938, ¿Que hay sobre el Mbweti?, La Guinea Española, Anno 35, N. 1042, pp. 279-280.

FARWELL A. OLIVER, 1927, The botanical identity of Ma Huang, Journal of the American Pharmaceutical Association, pp. 135-136.

FASSINA GIULIANA, 1960-61, Farmacognosia comparata delle DatureAtti Istituto Veneto Scienze Lettere Arti, vol. 119, pp. 451-505.

FAVILLI MARIO & HEYMANN HANS, 1937, Su alcune modificazioni psichiche da intossicazione mescalinicaRassegna di Studi Psichiatrici, vol. 36, pp. 191-212.

FAVILLI MARIO, 1937, La percezione del tempo nell’ebbrezza mescalinicaRassegna di Studi Psichiatrici, vol. 36, pp. 455-462.

FAZIO EUGENIO, 1875, L’ubbriachezza e sue forme, Tipografia A. Trani, Napoli.

FÉE A.-L.-A., 1822, Sur les lotos des anciens, extrait de la Flore de Virgile composée pour les classiques latins. Parte I, Bulletin des Travaux de la Société de Pharmacie de Paris, vol. 8, pp. 521-532.

FÉE A.-L.-A., 1823, Sur les lotos des anciens, extrait de la Flore de Virgile composée pour les classiques latins. Parte II, Bulletin des Travaux de la Société de Pharmacie de Paris, vol. 9, pp. 25-36.

FEINBERG IRWIN, 1965, Raffronto tra le allucinazioni visive nella schizofrenia e quelle prodotte dalla mescalina e dall’LSD-25, in: L.J. West (cur.), Allucinazioni, Editrice Internazionale Arti e Scienze, pp. 87-104.

FELDHAUS JIULIUS, 1905, Quantitative Untersuchung über die Verteilung des Alkaloides in den Organen von Datura Stramonium L., Archiv der Pharmazie, vol. 243, pp. 328-348.

FENG C.T. & B.E. READ, 1927, The ephedrine assay of Chinese Ephedra, Journal of the American Pharmaceutical Association, vol. 16, pp. 1034-1039.

FERICGLA JOSÉ MARÍA, 1993, Las supervivencias culturales y el consumo actual de Amanita muscaria en Cataluña, Annali del Museo Civico di Rovereto, Suppl. vol. 8, pp. 245-256.

FERICGLA M. JOSEP, 1996, Teoria e applicazioni dell’immaginazione generata dall’ayahuasca / Theory and Applications of Ayahuasca-Generated Imagery, Eleusis, N. 5, pp. 3-16.

FERICGLA M. JOSÉ, 1998, Il peyote e l’ayahuasca nelle nuove religioni misteriche americane / El peyote y l’ayahuasca en las nuevas religiones mistéricas americanas, Eleusis, n.s., vol. 1, pp. 65-86.

FERNÁNDEZ DISTEL A. ALICIA, 1980, Hallazgo de pipas en complejos preceramicos del borde de la Puna Jujeña (República Argentina) y el empleo de alucinógenos por parte de las mismas culturas, Estudios Arqueológicos (Antofagasta, Chile), vol. 5, pp. 55-79.

FERNÁNDEZ DISTEL A. ALICIA, 2004, Dos nuevas tabletas de rapé para la región Humahuaca, Republica Argentina / Due nuove tavolette da fiuto per la regione Humahuaca, Repubblica Argentina, Eleusis. Journal of Psychoactive Plants & Compounds, n.s., vol. 8, pp. 113-121.

FERNANDEZ W. JAMES, 1972, Equatorial Excursions: the Folklore of Narcotic Inspired Visions in an African Religious Movement, in: R. Dorson (Ed.), African Folklore, Indiana University, Bloomington, pp. 341-361.

FERNANDEZ W. JAMES, 1972, Fang visions, in: R. Dorson (Ed.), African Folklore, Indiana University, Bloomington, pp. 509-521.

FERNANDEZ W. JAMES, 1972, Tabernanthe iboga: Narcotic Ecstasis and the Work of the Ancestors, in: Peter T. Furst, Flesh of the Gods. The Ritual Use of Hallucinogens, Peaeger Publisher, New York, pp. 237-260.

FERNÁNDEZ L., 1927, La Magia entre los indigenas de nuestro Continente. V, La Guinea Española, Año 24, N. 644, pp. 10-11.

FERNBERGER W. SAMUEL, 1923, Observations on taking peyote (Anhalonium lewinii), American Journal of Psychoalogy, vol. 34, pp. 267-270.

FERNBERGER W. SAMUEL, 1931-32, Further observations on peyote intoxication, Journal of Abnormal and Social Psychology, vol. 26, pp. 367-378.

FERREIRA ALICE, L.N. PRISTA, A.C. ALVES, 1963, Ensaios sobre as raízes de Alchornea cordifolia (Schumach) Muell. Arg., Garcia da Orta, vol. 11(2), pp. 265-274.

FESTI FRANCESCO, 1993, Funghi allucinogeni: una panoramicaAltrove, vol. 1, pp. 117-141.

FESTI FRANCESCO, 1995, Le erbe del diavolo. II. Aspetti biochimici e farmacologiciAltrove, vol. 2, pp. 117-145.

FESTI FRANCESCO, 1996, Scheda Psicoattiva V – Scopolia carniolica Jacq. / Psychoactive Card – Scopolia carniolica Jacq.Eleusis, n. 5, pp. 34-45.

FESTI FRANCESCO & ANTONIO BIANCHI, 1991, Amanita muscaria: mycopharmacological outline and personal experiences, Psychedelic Monographs & Essays, vol. 5, pp. 209-250.

FEWKES J. WALTER, 1909, An Antillean statuette, with notes on West Indian religious beliefs, American Anthropologist, vol. 11, pp. 348-358.

FICHTE HUBERT, 1985, Psycholeptica der “Obiragaçâo da Consciencia”, Curare, vol. 3, pp. 247-248.

FIELDE A.M., 1888, An experience in hasheesh-smoking, Therapeutic Gazette, vol. 12, pp. 449-451.

FILIPPINI-FANTONI ACHILLE, 1839, Sull’azione terapeutica interna della semente di lolio temulento, Commentari dell’Ateneo di Brescia, pp. 193-200.

FISH M.S. & E.C. HORNING, 1956, Studies on Hallucinogenic SnuffsJournal of Mental Diseases, vol. 124, pp. 33-37.

FISCHER OTTO, 1889, Ueber Harmin und Harmalin. II., Berichte der Deutschen Chemischen Gesellschaft, vol. 22, pp. 637-645.

FISCHER OTTO, 1897, Ueber Harmin und Harmalin. III., Berichte der Deutschen Chemischen Gesellschaft, vol. 30(3), pp. 2481-2489.

FISCHER OTTO, 1914, Über Harmin und Harmalin, Berichte der Deutschen Chemischen Gesellschaft, vol. 47(1), pp. 99-107.

FISCHER OTTO & ERNST TÄUBER, 1885, Ueber Harmin und Harmalin, Berichte der Deutschen Chemischen Gesellschaft, vol. 18, pp. 400-406.

FISCHER OTTO & CHR. BUCK, 1905, Ueber Harmin und Harmalin, Berichte der Deutschen Chemischen Gesellschaft, vol. 38(1), pp. 329-335.

FIUSSELLO NEVIO, 1969, Riconoscimento e dosamento della psilocibina, Mycopathologia and Mycologia Applicata, vol. 39, pp. 329-335.

FIUSSELLO NEVIO & JOLE CERUTI SCURTI, 1972, Idrossi-indol derivati in Basidiomiceti. I. Presenza di psilocibina e di 5-idrossi-indol derivati in Panaeolus retirugis Fr., Atti dell’Accademia delle Scienze di Torino, vol. 106, pp. 725-735.

FIUSSELLO NEVIO & JOLE CERUTI SCURTI, 1972, Idrossi-indol derivati in Basidiomiceti. II. Psilocibina, psilocina e 5-idrossi-indol derivati in carpofori di Panaeolus e generi affini, Allionia, vol. 18, pp. 85-89.

FLACCOMIO E., 1939, L’erba degli stregoni, Rivista Italiana Essenze, Profumi, Piante Officinali, Olii Vegetali, Saponi, vol. 21, pp. 166-168.

FLACELIÉRE R., Le délire de la Pythie est-il une légende?, Revue des Études Anciennes, vol. 52, pp. 306-324.

FLETCHER ROBERT, 1896, The witches pharmacopoeia, Bulletin of the Johns Hopkins Hospital, vol. 7, pp. 147-156.

FLURY FERDINAND, 1910, Beiträge zur Pharmakologie der Steppenraute (Peganum Harmala), Archiv für experimentelle Pathologie und Pharmakologie, vol. 64, pp. 105-125.

FLURY LÁZARO, 1958, El caá-pí y el hataj, dos poderosos ilusiógenos indígenasAmerica Indígena, vol. 18, pp. 293-298.

FONT OBRADOR BARTOLOMÉ, 1966, El Padre Boscana, historiador de California, Ediciones Cort, Palma de Mallorca.

FORSTER E., 1930, Selbstversuch mit Meskalin, Zeitschrift für die gesamte Neurologie und Psychiatrie, vol. 127, pp. 1-14.

FOSSATI CARLO, 1967, L’uso del tè e del caffè nelle credenze popolari libiche, Etnoiatria, vol. 1, pp. 39-40.

FOURNIALS, Notes sur quelques cas d’une intoxication peu habituelle dans la troupe en Extrème-Orient, Annales d’Hygiène Médicale Coloniale, vol. 28, pp. 587-604.

FRANCH ALCINA JOSÉ, 1982, Religiosidad, alucinógenos y patrones artisticos tainos, Boletin del Museo del Hombre Dominicano, N. 17, Anno X, pp. 103-117.

FRANCHI GIANCARLO & MARCELLO FANCIULLACCI, 1969, Un nuovo antiserotoninico di derivazione lisergica nella terapia dell’emicrania, Minerva Medica, vol. 60, pp. 4313-4321.

FRANCI DE FRANKENAU GEORGII, 1696, De Mania gravi ex clandestina & immodica Daturae seminis exhibitione, Ephemeridum Medico-Physicarum Germanicarum Academiae Caseareo-Leopoldinae, vol. 3, pp. 302-307.

FRANKE GERHARD, 1934, Variierte Serienversuchte mit Meskalin, Zeitschrift für die gesamte Neurologie und Psychiatrie, vol. 150, pp. 427-433.

FRÄNKEL FRITZ & ERNS JOËL, 1927, Beiträge zu einer experimentelle Psychopathologie. Der Haschischrausch, Zeitschrift für die Gesamte Neurologie und Psychiatrie, pp. 84-106.

FREEMAN E.M., 1904, The seed-fungus of Lolium temulentum L., the darnel, Philosophical Transactions of the Royal Society of London B, vol. 196, pp. 1-27 + 3 tavv.

FREUDENBERG WERNER & E.F. ROGERS, 1936, l-Ephedrine, a degradation product of alkaloids in Aconitum napellus, Journal of the American Chemical Society, vol. 58, pp. 533-534.

FREUDENBERG WERNER & E.F. ROGERS, 1937, New alkaloids in Aconitus napellus, Journal of the American Chemical Society, vol. 59, pp. 2572-2575.

FRIEDBERG CLAUDINE, 1964, Utilisation d’un cactus à mescaline au nord du Pérou (Trichicereus pachanoi Brit. et Rose), VI Congrès International des Sciences Anthropologiques et Ethnologiques, 30 juillet-6 août 1960, Paris, Musée de l’Homme, vol. 2, pp. 21-26.

FRIEDBERG CLAUDINE, 1979, L’imaginaire dans les thérapeutiques populaires. Proposition de quelques thèmes de réflexion à travers l’exemple du complèxe thérapeutique huancabambin (sierra de Piura au nord du Pérou), Actes du XLII Congrès International des Américanistes, 2-9 Septermbre, Paris, vol. 6, pp. 427-443.

FRIGHI L. & L. COVI, 1956, Disturbi psichici da avvelenamento da funghiRivista Sperimentale Freniatria, vol. 80, pp. 679-685.

FRIKEL PROTÁSIO, 1961, Morí, a festa do rapé. Índios Kachúyana, Rio Trombetas, Boletim do Museu Paraense Emilio Goeldi, vol. 12, pp. 1-34 + 2 tavv.

FRITZSCHE J., 1847, Untersuchungen über die Samen von Peganum harmala, Journal für Praktische Chemie, vol. 41(1), pp. 31-56.

FRITZSCHE J., 1847, Untersuchungen über die Samen von Peganum harmala, Journal für Praktische Chemie, vol. 42(1), pp. 275-291.

FRITSCHE J., 1848, Untersuchungen über die Samen von Peganum harmala, Journal für Praktische Chemie, vol. 43, pp. 144-155.

FRITSCHE J., 1849, Untersuchungen über die Samen von Peganum harmala, Journal für Praktische Chemie, vol. 48, pp. 175-183.

FRITSCHE J., 1853, Ueber die Zusammensetzung der Harmala-Alkaloide, Journal für Praktische Chemie, vol. 60, pp. 359-368.

FRITZSCHE J., 1853, Untersuchungen über die Samen von Peganum harmala, Journal für Praktische Chemie, vol. 60(1), pp. 414-431.

FRITZSCHE J., 1862, Untersuchungen über die Samen von Peganum harmala, Journal für Praktische Chemie, vol. 86(1), pp. 100-110.

FÜHNER H., 1925, Solanazeen als Berauschungsmittel – Eine historisch-ethnologische StudieArchiv. Exper. Path. Pharm., vol. 111, pp. 281-294.

FULLER G. JOHN, 1968, The Day of St. Anthony’s Fire, Signet Books, New York.

FURST T. PETER (Ed.), 1972, Flesh of the Gods. The ritual use of hallucinogens, Praeger, New York, 316 pp.

FURST T. PETER, 1972, Symbolism and Psychopharmacology: the Toad as Earth Mother in Indian America, in: K.J. Litrak & T.N. Castillo (Eds.), Religión en Mesoamerica, XII Mesa Redonda, Sociedad Méxicana de Antropología, México, pp. 37-46.

FURST T. PETER, 1972, Ritual use of hallucinogens in Mesoamerica: new evidence for snuffing from the Preclassic and Early Classic, in: K.J. Litvak & T.N. Castillo (Eds.), Religión en Mesoamaerica, XII Mesa Redonda, Sociedad Méxicana de Antropología, México, pp. 61-68.

FURST T. PETER, 1972, To find our life: peyote among the Huichol of Mexico, in: P.T. Furst (Ed.), Flesh of the Gods. The ritual use of hallucinogens, Praeger, New York, pp. 136-184 + 279-294.

FURST T. PETER, 1974, Hallucinogens in Precolumbian Art, in: M.E. King & I.R. Traylor (Eds.), Art and Environment in Native America, Special Publications, The Museum of Texas Tech. University, N. 7, Texas Tech Press, Lubbock, Texas, pp. 55-101.

FURST T. PETER, 1974, Morning glory and mother goddess at Tepantitla, Teotihuacan: iconography and analogy in pre-Columbian art, in: N. Hammond (Ed.), Mesoamerican Archaeology. New Approaches, University of Texas, Austin, pp. 187-215.

FURST T. PETER, 1981, Allucinogeni e cultura. Le droghe sacramentali nelle grandi civiltà mesoamericane, Cesco Ciapanna Editore, Roma.

FURST T. PETER & BARBARA G. MYERHOFF, 1966, Myth as History: the Jimsonweed Cycle of the Huichols of MexicoAntropologica, vol. 17, pp. 1-39.

FURST T. PETER & BARBARA G. MYERHOFF, 1972, El mito como historia: el ciclo del peyote y la datura entre los Huicholes, in: S.N. Sitton et al. (cur.), El peyote y los Huicholes, Sep/Setentas, México D.F., pp. 55-108.

FURST T. PETER & MICHALE D. COE, 1977, Ritual EnemasNatural History, vol. 86(3), pp. 88-91.

FUTAKY ISTVÁN, PEER BUCHHOLZ & HANS G. HOYER, 1976, Zur geschichte des Tabaks in Westsibirien, in: W. Heissig et al. (Eds.), Tractata Altaica, Otto Harrassowitz, Wiesbaden, pp. 189-202.

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWYZ

Scrivi un Commento

Il tuo indirizzo Email non verra' mai pubblicato e/o condiviso. I Campi obbligatori sono contrassegnati con *

*
*

  • Search